HTML

Speedbird

Friss topikok

Címkék

Orosz légtérzár: kinek fog leginkább fájni?

2014.09.08. 21:30 Speedbird

 

Koránt sem egyértelmű, hogy az európai légitársaságok fogják a rövidebbet húzni ha az oroszok lezárják a légterüket a Távol-keleti járatok előtt. Medvegyev Orosz miniszterelnök szerint "elég sok nyugati légitársaság csődjéhez vezetne" a lépés, valójában az Aeroflot kerülhet csődhelyzetbe: akár 120 milliárd Forintnyi bevételtől foszthatják meg.    

Szokatlan dolog-e a légtérzár?

Bár talán már kevesen emlékeznek rá, de egészen a 90'-es évek elejéig - mintegy 40 éven keresztül - a szovjet légtér tabu volt valamennyi nyugati légitársaság számára. Az Európa-Távol-Kelet útvonalon a legtöbb légitársaság az alaszkai Anchorage-ben való technikai leszállással közlekedett. Például egy Frankfurt-Tokió járat útvonala az Északi-sarkon keresztül haladva így nézett ki:

FRA-ANC-NRT.JPG

Ez az útvonal - bár nem volt a leggazdaságossabb - évtizedeken keresztül élt és virult. A nyolcvanas évek elején újabb, és korszerűbb repülőgép típusok jelentek meg, melyek lényegesen hosszabb távolságokat tudtak teljesíteni leszállás nélkül. A Finnair például 1982-ban indította el leszállás nélkül a Helsinki - Tokió közvetlen járatát, de kikerülve a szovjet légteret.

De más példa is akad arra, hogy légitársaságok politikai okokból kénytelenek voltak jelentős kitérő útvonalon közlekedni. A dél-afrikai South African Airways gépei számára az Apartheid politika miatt egyetlen afrikai ország sem engedélyezte az átrepülést. Emiatt a dél afrikai gépek kénytelenek voltak az afrikai kontinenst megkerülve Európába repülni:

SAA.JPG

Miért nem jó az Oroszoknak a légtérzár?

Ugyanazért amiért az európai gázszállítás felfüggesztése is kétélű fegyver nekik: a pénz miatt. 

Oroszország hatalmas földrajzi kiterjedésének köszönhetően óriási erőpozíciókkal rendelkezik az Európa- Ázsia átrepülő járatok kapcsán. Finnair például egyedül évi 20-25 millió Eurót (8 milliárd Ft) fizet versenytársának az Aerofotnak, hogy használhassa az orosz légteret. Igen, az Aeroflotnak. Ugyanis a légi navigációs bevételeket az orosz légifuvarozó kapja meg.  Az európai légitársaságok mintegy 400 millió Eurót (120 milliárd Ft) fizetnek évente az Aeroflotnak a szibériai átrepülésekért amiért az oroszok annyit kérnek el, amennyit nem szégyellnek, mivel nem írták alá a légiközlekedés egyik legalapvetőbb nemzetközi megállapodását, a Montreali Egyezményt. 

Az oroszok előszeretettel használják ki monopolhelyzetüket érdekeik érvényesítése során. És itt az "először ütünk, aztán kérdezünk" elve érvényesül. Számos esetben történt meg az elmúlt években, hogy pillanatok alatt kitiltottak légitársaságokat az orosz légtérből különösebb ok nélkül. Így járt a Finnair, a Lufthansa Cargo és a Swiss International Airlines is nemrég. A Lufthansa Cargo esetében pl. az állt a háttérben, hogy az oroszoknak nem tetszett, hogy a kahazhsztáni Astana város repülőterét használja ázsiai elosztó központként a német fuvarozó. Bár minden szinten tiltakoztak a németek, végül mégis kénytelenek voltak átköltöztetni az orosz Krasnoyarsk városába a régiós központjukat Kazahsztánból, hogy visszakaphassák az átrepülési jogokat.  

Nem jártak jobban a svájciak sem: 2010-ben indoklás nélkül kitiltották őket az orosz légtérből. Mint később kiderült, a dolog hátterében az állt, hogy a svájci pénzügyminisztérium vizsgálatot indított, majd megbüntette Viktor Vekselberg orosz oligarchát a svájci tőzsdén végzett szabálytalan pénzügyi műveletek miatt.

A SWISS eközben hónapokon keresztül jelentős kitérővel volt kénytelen üzemeltetni a járatait Shanghaiba, Pekingbe és Pudongba. A kitérő Azerbajdzsánon és Kazahsztánon keresztül vezetett, mely irányonként mintegy másfél órás többlet repülést jelentett. A repülési jogokat csak azután kapták vissza a Svájciak, hogy a pénzügyminisztérium hivatalosan is felmentette Viktor Velksberget a vádak alól. Ne keressünk összefüggést a két ügy között, nyilván csak a véletlenek összejátszása.

Hogyan tovább?

Nyomásgyakorlásnak - mint láthattuk - rendkívül látványos megoldás a szibériai légtér lezárása. Mindazonáltal a hatása a lehetséges kerülőútvonalak tükrében nem valószínű, hogy csődbe sodorja az európai nagy fuvarozókat.

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://speedbird.blog.hu/api/trackback/id/tr496681733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regisz 2014.09.09. 09:00:59

Medvegyev nem elnök, hanem miniszterelnök.

blaubner 2014.09.09. 09:23:24

hosszú távon valószínűleg minden szankció esetében az oroszok fognak rosszabbul járni. nyilvánt ezt ők is tudják, de rövid távon azért megpróbálják a nyomást/fenyegetést fenntartani a nyugati országok, vállalatok megosztott érdekeire alapozva.

nem gondolom, hogy az oroszok fejjel mennének a falnak, nyilván megpróbálnak alkupozíciókat szerezni, ha már elérhető közelségbe kerül az, amit akarnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.09. 09:57:31

Tudom, nyelvtannáci vagyok, de azért:

"a Szovjet légtér tabu volt"

szovjet

"Nem jártak jobban a Svájciak sem"

svájciak

"a Svájci Pénzügyminisztérium vizsgálatot indított"

svájci pénzügyminisztérium

"A Dél Afrikai South African Airways gépei"

dél-afrikai

az orosz Krasnoyarsk városába

Krasznojarszk

"Az Európa-Távolkelet útvonalon"

Európa─Távol-Kelet

Ez utóbbi részben bocsánatos bűn, mert a billentyűzeten nincs külön gomb az en-dashre.

Nem ez az összes hiba...

mrZ (törölt) 2014.09.09. 09:59:48

500mrd $ valutatartalékuk és 150mrd $ külker többletük van. Sok sikert a kivéreztetéshez.

Évekig szívathatják az európaiakat, akiket az átrepülő légitársaságok könnyedén kiáraznak. Az utasok azalatt teljesen átszoknak hozzájuk, és a többi irányba is azt keresik majd.

A teherszállításban méginkább.

jóérzésű ember 2014.09.09. 10:41:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
- Micsoda gusztustalan újszleng - saját képzésű szó, tehát egybe írandó - ez a ...náci!
Ugyanolyan disszonáns, mint ha a homoszexuális saját magát nevezné buzinak vagy az afro-amerikai négernek (Sőt, niggernek!)!
- Ha az egész "testvérháborúról" (Ugyanis a cikk mondanivalója az Ukrajnában élő oroz ajkú 17 százalék "elégedetlenségének" és elszakadási törekvéseinek következményeiről szól, és hiába voltak rossz testvérek, évtizedekig mégis csak "egy fedél alatt" laktak.) csak ez jut eszébe az régen - és nagyon - rossz!

Madarsky 2014.09.09. 10:53:01

@mrZ: hát ha már pofozkodás van, akkor semmiből se tart azt mondani, hogy jól van, és akkor aki oroszország felett repül, az nem repülhet NATO légtérben, aztán máris nincs kiárazás.
Attól még a kivéreztetős kommented persze igaz marad.

prukker 2014.09.09. 11:03:52

@mrZ: Te tényleg azt gvondolod, hogy egy ilyen lépés után az Aeroflot az Eu légtér közelébe mehet?
Az oroszok vonattal fognak jönni az Eu-ba...:)

blaubner 2014.09.09. 11:19:53

@mrZ:

igen, de már most rohamtempóban menekül a tőke oroszországból, idén eddig - ha jól emlékszem - 75 milliárd dollár tőkét vontak ki (részben a külföldi befektetők, részben az orosz tulajdonosok vitték külföldre).
nyilván túlélik a szankciókat, de mire vége lesz, addigra egy lecsupaszított, a nyugati technológiától megfosztott, alapvetően az önellátáson alapuló gazdaságuk marad, fokozódó lakossági szegénységgel párosulva.

2014.09.09. 12:18:51

@blaubner: Azaz olyan, mint a miénk most :D

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 12:32:31

Oroszországot nemigen lehet kivéreztetni.

Az emberek nem nyugatiak és nem nyugatiasan gondolkodnak. Melyik nyugat-európai város bírta volna ki Leningrád két és fél éves blokádját? Egyik se. Pedig az kőkemény blokád volt, az emberek éhenhaltak az utcákon, nem olyan volt, mint a mostani vicces szankciók.

A szankciók előtt csak azok támogatták Putyint, aki rászavaztak, kb. 60 %. Most már 90 %.

Az igaz ügy mindig hitet ad és lelkesít. Az orosz emberek tudják: itt egy olyan támadás van kialakulóban Oroszország ellen, mint amit Hitler csinált 1941-ben. S a cél ugyanaz: az oroszok másodrendű emberekké minősítése és a nemzeti kincsek ellopása.

2014.09.09. 12:42:58

A fenébe. Pedig épp most gondolkodok, hogy Aeroflot járatra vegyek távol-keleti jegyet. Mi lesz ha most megveszem, de addigra kitiltják őket az EU légtérből?

Egyébként Oroszország sosem fog szakítani a hagyományaival és midig is birodalmi pozícióból tárgyal más országokkal. Minket is csak gyarmatként kezel, mindegy mit hisz OV. Sosem leszünk egyenlő partnerek, csak érdekszféra leszünk.

Mi a különbség

Tudományos libsizmus 2014.09.09. 12:46:42

Rég láttam ennyi helyesírási hibát egy rakáson.

Fejesrob 2014.09.09. 12:55:25

Ez az egész ahhoz hasonlít, amikor az erős. de békés felsős gyereket 3 alsós egymást erősítve vegzálja.

Ha az oroszok beindulnak, Európának vége, mert Putyin úgy szaggatja szét az EU-t és a NATO-t mint a huzat. Kezdjük ott, hogy a lengyeleknek alapból nincs gázuk, a balti államok exportja orosz-orientált, miközben épp azok ugrálnak a legjobban, akiknek a legudvariasabbak kellene lenniük.

Az egész buliban úgy néz ki, az USA fog jól járni.

randomuser1 2014.09.09. 12:57:51

@maxval a bircaman: az nem is igazi orosz, aki nem akar a mosdatlan oroszhonban putyin seggében lihegni, mondjuk ki nyíltan!

vizipipa 2014.09.09. 12:58:54

A lezárt orosz légtérre - átrepülésnél - logikus az ugyanilyen válasz az EU országok részéről.

Hogyan fog egy orosz gép Franciaországba vagy Olaszországba repülni amikor nem akar leszállni minden közbeeső országban? Európa megkerülésével?

Baromi kétélű fegyver ez, és szimmetrikus válasz esetén az oroszok járnak rosszabbul.

Fejesrob 2014.09.09. 12:59:07

@roli101: Te nem nagyon veszed észre, hogy Brüsszel és az USA is birodalmi pozicióból tárgyal velünk.

Az Indexből tudom meg, hogy egyes "USA körök" mit követelnek Orbántól. Még csak nem is leplezik, azaz szankciókat követelnek Mo. ellen.

Ez a kis országok pechje.

Fejesrob 2014.09.09. 13:00:06

@Emmanuel Goldstein: Ostoba vagy Goldstein. Olvass némi orosz szépirodalmat.

Fejesrob 2014.09.09. 13:02:22

@vizipipa: Megoldják. Amúgy a vasfüggöny idején az osztrákok simán eladtak nekünk betiltott technológiát. Pld. 386-os processzorral szerelt számítógépeket. Mindent meg lehet oldani.

2014.09.09. 13:05:00

@Fejesrob: Az a gond az ilyen gondolkodásal, hogy a diktátorok, uralkodók pont erre játszanak és emiatt bármit megtehetnek. Tehát szerinted ha most élne Hitler, akkor nem szabadna ellentmondani neki, mert a gazdasági érdekek úgy kívánják?Azt hívják gerinctelenségnek, amikor valaki gazdasági érdekek miatt elfordítja a fejét, az emberi jogok sárba tiprása láttán. Pont ilyen az urad és parancsolód OV. Félti a pénzét és ezért inkább magasról tesz, hogy Oroszország elfoglalja egy szuverén állam területét. És mit tennétek, ha Románia bevonulna a Tiszántúlra és elfoglalná, mondván élnek itt román kisebbségek és volt már úgy, hogy ez a terület Romániához tartozott. Németország meg azt mondaná, hogy sorry, de a románokkal jobbak a gazdasági kapcsolataink, ezért ti most kisebb ország lettetek. Akkor is felsős gyereknek titulálnád Romániát?

2014.09.09. 13:20:39

@Fejesrob: Vannak különbségek a birodalmi pozíciók között. Mondok egy talán érthető példát. Hasonlítsd össze egy orosz és egy amerikai túszdráma megoldását. Az oroszoknál nem számít, hogy hány túsz hal meg, míg az amerikainál ez a legfontosabb. Ugyanez megy nagyban is. Az oroszoknak nem számít, hogy hányan, mennyit szenvednek azért, hogy nekik igazuk legyen.

Szerinted az oroszok felszabadítottak vagy elfoglaltak minket 45-ben? Szerinted Putyin OV két szép szeméért ad nekünk pénzt Paksra vagy vannak olyan titkos záradékok, amiről még te sem tudsz.

sas70 2014.09.09. 13:21:14

@mrZ: a valuta tartalék durván 1,5 max. 2 éves importra elég. Úgyhogy nem olyan sok az, éppen kicsivel több, mint bármelyik fejlett országé. Az export meg főleg energiahordozó 85-90%-ban európába és némi egyéb nyersanyag. Szóval elég bőven érintené őket egy rendes embargó és nincs az a diktátor akinek a széke nem remeg meg, ha a gazdaság alul teljesít. Korántsem olyan jó és erős ám az orosz gazdaság, mint azt sokan hiszik.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:22:12

@Emmanuel Goldstein:

60 % szavazott Putyinra. Azaz 40 % nem rá. Ők is oroszok.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:29:00

@roli101:

A magyar ballibek érvei szinte azonosak azzal, amivel a Horthy-propaganda érvelt annak idején, 1941-ben a háborúba lépés mellett:
- kis ország vagyunk, nem tudunk az erősek (akkor: Németország, most: USA) ellen úgyse fellépni,
- a legfontosabb gazdasági kapcsolatinak Németországgal vannak (most: az EU-val), így sokat vesztünk, ha nem lépünk velük egyszerre,
- a nemzeti érdekeinket szolgálja a háború támogatása, mert Hitler majd visszaad sok területet, hiszen eddig is visszaadott már területeket (ma: az EU sok pénzt ad majd, eddig is sokat adott),
- ha nem támogatjuk a háborút, Hitler majd bosszúból megszáll minket, visszaadja Észak-Erdélyt a románoknak és a Dél-Felvidéket a szlovákoknak (ma: kizár minket az EU és nem lesz több pénz onnan),
- különben is, úgyis a németek (amerikaiak) nyernek a végén, legyünk a győztesek mellett, akkor is, ha egyébként nem is szeretnénk háborúskodni.

randomuser1 2014.09.09. 13:34:50

@maxval a bircaman: rossz oroszok, akik nem támogatják vlagyimir vlagyimirovicsot. mint ahogy te is teljes mellszélességgel kiállsz mellette, így ha megengeded, szerintem nincs igazad és oroszország évezredes saját útja csak tévelygés a sötétben, ha volt is időnkét felvirágzás, azt annak köszönheti, ha valami felvilágosultabb uralkodó hagyta beáramlani a nyugati civilizáció eredményeit abba a szerencsétlen térségbe.

DarthVader 2014.09.09. 13:35:56

Érdekes elgondolás, hogy egy 150 milliós ország térdre kényszerit gazdasági erővel egy 800 milliós formációt. Ja. Nyilván.
Európa meg fogja oldani az energiaválságot, lehet, hogy drága lesz, de legalább ismét meg fog lódulni az alternativ energiaforrások kutatása, Oroszország pedig a hajára kenheti az olaját-gázát, még ha Kína felvásárolja is egy részét. Ha pedig esetleg sikerül valamilyen jelentős áttörést találni az energiafronton (ami idő, pénz és elszántság kérdése, amiből aszerint van vagy nincs, hogy milyen könnyű hozzájutni az energiahordozóhoz) és kiváltani az olaj/gáz jelentős részét, akkor bizony Oroszország szarban lesz. Ráadásul olyanban, amelyből nem esz visszaút.

Fejesrob 2014.09.09. 13:36:35

@roli101: Tökmindegy mit csináltak valamikor az oroszok, ha ma hat Washingtoni zsidó követeli naponta, hogy "váltsák" le Orbánt, vezessenek be szankciókat Mo. ellen. Szerintem a leguccsó követelésük még ma is fent van az indexen.

Fejesrob 2014.09.09. 13:38:12

@maxval a bircaman: Igen, ez így van. Rövidesen szerintem orosz "provokáció" is lesz.

DarthVader 2014.09.09. 13:39:35

@maxval a bircaman:

te birka, nem kéne kilépni az EU-ból? Egy népszavazás az egész. Megszünne minden bajunk, nem?
Nosza.

Fejesrob 2014.09.09. 13:40:25

@Emmanuel Goldstein: Jól rá is basztak. Szolzsenyicin szerint a politikai foglyok nagyságrendekkel jobban éltek a cári rendszer alatt mint a kommunizmusban.

Amúgy Lenint a németek épp azért dobták át, hogy alaposan kifejtse "liberális" nézeteit. Jól tudták, hogy ezzel az oroszoknak annyi is lesz.

DarthVader 2014.09.09. 13:41:12

@Fejesrob: Volt már rá példa, hogy néhány magyar zsidó követelte ugyanezt, (csak nem Orbánnal), többek között Deutsch Tamás. Ha nem hiszed, járj utána.

Fejesrob 2014.09.09. 13:41:28

@DarthVader: Nem zavar, hogy kurvára nem ezt mondja? Az EU tagságnak nem mindenkinél feltétele az, hogy "utálja" az oroszokat és meg akarja támadni.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:42:09

@Emmanuel Goldstein:

Tévedsz. Jelenleg Oroszország élet-halál harcot folytat saját érdekében és a világ népei érdekében. A tét: a világ együtt zuhan-e a nyugattal a szakadékba vagy nem.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:43:03

@DarthVader:

Nem. Az EU-t át kell alakítani. S ha nem mindegy, akkor kilépni csak. De ez esetben magától is összeomlik.

Fejesrob 2014.09.09. 13:43:22

@DarthVader: És te nem látod ebben a különbséget? Mikor követeli ma hat magyar politikus, hogy Obamát "váltsák" le és vezessenek be az USA ellen szankciókat?

Fejesrob 2014.09.09. 13:44:06

@maxval a bircaman: Ha sokat szarakodnak az oroszokkal, azok széttrancsírozzák.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:47:10

@DarthVader: Gondolom az nem zavar, hogy nem lehet
népszavazát kiírni az eu tagságról, de ha lehetne is, miből gondolod, hogy az emberek ki akarnának lépni?

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:48:12

@maxval a bircaman: sztem a következő 5évben nem fogunk kilépni az euból.

randomuser1 2014.09.09. 13:53:07

@maxval a bircaman: kár, h erről a nyugat nem tud és a harmadik róma teóriája csak egy olyan népnek ad erőt a mindennapok elviseléséhez akit kívűlről nézve csak szánni lehet.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:54:19

@Fejesrob:

Szolzsenyicint nyugaton mindig félreértik.

Ő határozottan antikommunista volt, de sosem abból a kiindulópontból, ahogy a nyugat. E nézeteit Szolzsenyicin már a 70-es években száműzetése alatt is mindig elmondta.

Lelkes híve volt Putyinnak, s Putyinnak meg ő az egyik kedvenc írója. Mára több műve is kötelező irodalom az orosz iskolákban.

Szolzsenyicin egyik leghíresebb mondását a harvardi Egyetemen mondta 1978-ban: "Egész életemet egy kommunista rezsim alatt töltöttem, s azt kell mondanom, szörnyűség egy olyan társadalom, ahol nem létezik semmilyen objektív jogi rend. De egy olyan társadalom, ahol az egyetlen mérce a jogi, szintén nem embernek való.".

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:54:53

@Sexual Harassment Panda:

Nem, de addig hetente kétszer Orbán diktatúrát vezet be.
:-)))

DarthVader 2014.09.09. 13:55:20

@Sexual Harassment Panda:

Már miért is nem akarnának kilépni? Hiszen olyan szar benne, nem?

Amúgy meg csak olyan témában lehet népszavazást kiirni (véleménynyilvánítót is, nemhogy ügydöntőt), amiről a kormány akarja. Majd a CÖF menetel egyet, hogy lépjünk ki, és akarni fogja :) Ha pedig a nép azt a véleményét nyilvánitja ki, hogy lépjünk ki, a kormány nyilván figyelembe fogja venni. Eddig mindig a népakaratra hivatkozott :)

Fejesrob 2014.09.09. 13:55:54

@Sexual Harassment Panda: Ja, ez kb. olyan marhaság, mint a román miniszter mondata, hogy az orosz megszállás mellett van az, aki Székelyföld autonómiáját követeli.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 13:57:08

@Emmanuel Goldstein:

Ez mindegy. Szabadon lehet másképp látni.

De egyre több ember mondja ugyanazt, mert észleli a valóságot. Hihetetlen mennyi támogatója van Putyinnak nyugaton. Persze más-más okokból.

Támogatják:
- szinte az összes szélsőbalos, mert Putyin megfékezte a nyugati nagytőkét,
- a szélsőjobb jelentős része, mert Putyin elveti a liberalizmust,
- a konzervatívok nagy része (még az USA-ban is), mert elveti a nyugati liberalizmus legotrombább vonásait, pl. homokos házasság és hasonlók,
- az újbalosok nagy része, mert alternatívát mutat a nyugati fogysztói társadalommal szemben,
- a hagyományhű keresztények, mert állami szintre emelte a keresztény értékeket,
- a zsidók nagy része, mert elutasítja az antiszemitizmust és harcol az iszlám radikalizmus ellen.

Olyan hihetetlen Putyin-párti koalíció jött létre, melyenk tagjai egyébként mélyen utálják egymást.

DarthVader 2014.09.09. 13:57:39

@Fejesrob:

Na és miért nem követeli? Igény volna rá, nem? És szerintem semmi baja nem lesz annak a hat politikusnak, akármilyen hangosan követeli. Magyarországnak is szuverén joga szankciókat bevezetni Amerika ellen.

Egyenlőre magyar politikus még csak tiszteletet követel. Tovább kéne lépni, nem? :)

Fejesrob 2014.09.09. 13:58:18

@DarthVader: Ne kínlódjál már, úgy sem az dönt ebben, hogy te mit feltételezel. Ha a nép mégsem akar kilépni, nyilván Orbánék sem fognak kilépni. Orbánt ugyanis a nép választja meg.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:59:26

@maxval a bircaman: már kezd qrva unalmas leni ám!:)
Nem, nincs diktatúra
Nem, nem vagyunk eu ellenesek
Nem, nem vagyunk multiellenesek
Nem, nem vagyunk oroszbarátok.
De
nem csökkent az államadósság
nincs gazdasági fellendülés
nincs több munkahely
Gyakorlatilag egyhelyben toporgunk.
Nem tudom feltűnt e, hogy a tusványosi beszédet idáig ízekre szedték, hogy vége a demokráciának, mióta viszont O.V "megmagyarázta" hogy szerinte a demokrácia fogalma szerinte eleve magába foglalja a klasszikus liberlis értékeket,mint emberi jogok,stb., már nem is érdekel a téma senkit.

DarthVader 2014.09.09. 13:59:56

@maxval a bircaman:

Az EU-t át kell alakitani. A mi szájízünk szerint. Ha nem akarják, akkor rohadjanak meg ott ahol vannak :)

DarthVader 2014.09.09. 14:00:57

@Fejesrob:

Honnan tudod, hogy a nép nem akar kilépni? Te már megtartottad a népsavazást?

2014.09.09. 14:01:49

@maxval a bircaman: " A tét: a világ együtt zuhan-e a nyugattal a szakadékba vagy nem. "
Honnan is ismerős nekem a döglődő nyugat. Mintha ez lett volna már nálunk divatos szófordulat. Jaa, hogy manapság is a szocializmust építjük, íme újabb bizonyítékot szolgáltatsz rá.

Fejesrob 2014.09.09. 14:03:21

@DarthVader: Az egész problémahalmazt nem érted, szépen elkanyarodtál a problémától.

Nem fogod fel, hogy nálunk ahogy az USA-ban is, SZABAD választások vannak. A nép dönti el ki kormányozzon itt, nem hat Washingtoni zsidó.

A jobbosmédiát idáig is értettem, de most már értem miért írja meg a ballib média is ilyen nyíltan ezeket a dolgokat, pld. az Index. Mert a "demokratákat" ez kurvára nem zavarja. Ők valahogy úgy vannak vele, Orbán nem demokratikus eszközökkel is eltávolítható.

Fejesrob 2014.09.09. 14:03:54

@DarthVader: Onnan, hogy nem követelik milliók a parlament előtt.

Fejesrob 2014.09.09. 14:04:33

@DarthVader: "Az EU-t át kell alakitani. A mi szájízünk szerint."

Éppen ez folyik. De mi ezzel a gond?

DarthVader 2014.09.09. 14:04:35

@roli101:

Majd még a pornót is betiltják, a szexualitást, mint a halódó nyugat ópiumát :)

Egy újszülöttnek meg egy oligofrénnek minden vicc új. Nem tudni, birka melyik :)

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 14:05:19

@DarthVader: Minden híreszteléssel ellentétben, a magyar kormány sosem kérdőjelezte meg a tagságunkat, soha, senki ki sem ejtette a száján, hogy ki kell lépni sőt, mindíg azt mondják, hogy "öngyilkosság", "jujjcsődbemennénk", "nincs alternatíva", stb.
A másik az, hogy Magyarországon az eu támogatottság kifejezetten magas, nagyjából úgy oszlik meg hogy:
40% szerint az eu úgy jó ahogy van, hozzá se kell nyúlni, 40%szerint nem jó úgy ahogy van, de nem kilépni kell, hanem változtatni, és kb 10-15% szerint rossz, ki kell lépni.
Szóval, (mint azt morvai krisztina, igen, csupa kisbetűvel, mondta a hírtvben,) egy ilyen népszavazás elbukna.
Úgyhogy semmi értelme.

DarthVader 2014.09.09. 14:07:20

@Fejesrob:

szerintem hat washingtoni zsidónak is joga van a véleményét kifejezni. Olyan, amilyen.

Ahogy a CÖF-nek is joga van mindenféle hülye leveleket irkálni. Az is olyan, amilyen.

Sőt, neked is jogod van a kettőről véleményt alkotni, amilyet, olyat.

Meg nekem is. :)

DarthVader 2014.09.09. 14:08:21

@Fejesrob:

Mert nem akarózik a szájizünk szerint alakulódni. A nagy erőlködés egyenlőre csak recsegős fingásban mutatkozik.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 14:10:28

"szerintem hat washingtoni zsidónak is joga van a véleményét kifejezni. Olyan, amilyen.

Ahogy a CÖF-nek is joga van mindenféle hülye leveleket irkálni"
Pontosan!
Bezzeg a 444.hu-n fel voltak háborodva, hogy hogyan merészeltek a civilek levelet írni, bezzeg a "független" Kester Eddie, meg a Gati "professzor" elfogulatlan!

DarthVader 2014.09.09. 14:14:14

@Sexual Harassment Panda:

Akkor ezek szerint megegyeztünk, hogy az EU-tagságunk szükséges. (Már ha nem vagy az alsó 20 %-ban.)

És ha nem sikerül a saját szánk ize szerint átalakitani? Mi a határidő?

DarthVader 2014.09.09. 14:14:51

@Sexual Harassment Panda:

Szerinem nem felháborodva voltak, csak teli szájjal röhögtek. Amihez joguk van :)

randomuser1 2014.09.09. 14:17:38

@maxval a bircaman: igen, bár szerintem megfeledkezel az emberiség egy apró, ám nem túl felesleges részéről, aki pár évszázad tudományos fejlődés után(ami, milyen meglepő, nem a saját útját járó oroszország teljesítménye) már nem tartja a jehova/allah teóriát a világ legmeggyőzőbb és mindenre alkamazható szabályszerűségeket lefektető elméletének, aki nem fél a buziktól, mert tudja, h az nem fertőző, és maguk a homokosok se tehetnek ellene, akik sejtik, hogy a globális nagytőke némileg hatékonyabb, mint a párhuzamosan egymás mellett elszigetelten fejlődő manufaktúrák, akik úgy általában, leszarják a nacionalista törekvéseket, merta kiket csak normális embereknek lehetne nevezni?
ők mit gondolnak vlagyimir vlagyimirovicsról és az ő, emberiség fejlődésének gátat vető országáról?

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 14:18:24

@DarthVader: Akkor mi lesz?Semmi.Akkor kussba maradunk.Kilépni nem fogunk, ez sztem valószínűtlen.Addíg fogjuk ezt csinálni, amíg az eu egyik erősembere, mondjuk a friccek az asztalra nem csapnak, és azt nem momdják, hogy elég volt.Majd ha pénzek befagyasztááról lesz szó, kisebb lesz az arc, az biztos!

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 14:20:42

@DarthVader: Igen, sztem az eu tagság nagyon jó.
Nem a kohéziós pénzek miatt, szerintem egyszerűen a vámúnió, az árukűű6szolgáltatások/személyek szabad vándorlása a 2.legjobb dolog a világon, a madártej után.
Kell rajta változtatni, képviselni kell az érdekeinket,de nem kilépni kell.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 14:32:31

@roli101:

Téves párhuzam. Nem a kapitalizmus zuhanásáról beszélünk, hanem a nyugatéról.

DarthVader 2014.09.09. 14:56:00

@Sexual Harassment Panda:

Na most ez a madártej-dolog azért erős volt! Már ne is haragudj, de pont a madártej....

DarthVader 2014.09.09. 14:57:25

@maxval a bircaman:

Csak tudnám, hogy mikor fogunk mi elérkezni arra a szintre, ahová a nyugat zuhanni fog? :)

DarthVader 2014.09.09. 14:59:13

@Sexual Harassment Panda:

Ja. Most eszembe jutott a cowboy-vicc, a "ki festette be a lovamat? " Majd jöhetnek lakkozni :)

Alick 2014.09.09. 14:59:22

@Fejesrob: ja, követelhetnénk szankciókat az USA, mint terrorizmust támogató lator állam ellen:

socioecohistory.files.wordpress.com/2014/08/john_mccain_with_isis_chief_abu_bakr_al-baghdadi.jpg

sas70 2014.09.09. 15:01:51

@Fejesrob: Inkább üzenjünk nekik hadat!

sas70 2014.09.09. 15:03:13

@maxval a bircaman: Csak olyan kurva lassan zuhan, hogy mire leesik, mi még mindig alattuk leszünk vagy 15-20 évvel!

sas70 2014.09.09. 15:07:48

@csentecsa: Dehogy, az nem kapitalista. Csak nem adnak ki reptérhasználati engedélyt, amit meg kiadnak annak kicsit felemelik az árát, némi adminisztrációs többlet teherre való hivatkozással.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 15:10:28

@sas70:

Ez tény, mert Mo. a nyugat része, így vele zuhan.

sas70 2014.09.09. 15:35:33

@maxval a bircaman: Persze a lengyelek nem, meg a többi köz. eu. ország sem. Ezt a dumát annyit hallottam a cuclizmusban és már akkor is hülyeség volt!

5perc 2014.09.09. 16:16:28

Próbálom megfogni azt a pillanatot, amikor a jobberekből moszkovita lett és ezt a gerincükkel magyarázták.

randomuser1 2014.09.09. 16:24:37

@5perc: "A Párt azt állította, hogy Óceánia sohasem volt szövetségben Eurázsiával. Ő, Winston Smith, tudta, hogy Óceánia igenis szövetségben volt Eurázsiával, méghozzá nem is olyan régen: négy évvel ezelőtt. De hol létezett ez a tudás? Csak az ő agyában, az pedig szükség esetén könnyen megsemmisíthető."

oszt jónapot 2014.09.09. 16:24:38

@5perc: Abban a pillanatban történt, mikor Orbán leszopta Putyint.

oszt jónapot 2014.09.09. 16:27:28

@Emmanuel Goldstein: Most kezdtem újraolvasni, zseniális az a könyv.

randomuser1 2014.09.09. 16:34:24

@oszt jónapot: juteszembe, lassan azt is újra kéne szerkeszteni, túl sok ballib szemlélet van abban a könyvben, az ilyesmi csak zavarja a szabadságharcunkat :)

JohnHenry 2014.09.09. 18:24:40

@roli101: baromság. az amerikaiak nem tárgyalnak terroristákkal, most vágták le az egyik túsz fejét.

JohnHenry 2014.09.09. 18:25:48

@maxval a bircaman: ennyi, a történelem ismétli önmagát.

JohnHenry 2014.09.09. 18:27:12

@DarthVader: szerinted melyik nyugati olajmulti érdekelt abban, hogy bármivel is kiváltsuk az olajat, gázt? ennyire ne légy naív...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.09. 18:52:02

@jóérzésű ember:

Azt gondolod, hogy az ordító helyesírási hibákat nem lehet szóvá tenni csak azért, mert a poszt témája nem a helyesírás?

A posztoló nyilván nem így gondolja, mert a felsorolt hibák közül párat időközben kijavított.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.09. 19:04:46

@roli101:

"Minket is csak gyarmatként kezel, mindegy mit hisz OV. Sosem leszünk egyenlő partnerek, csak érdekszféra leszünk. "

Miért, az USA egyenlő partnernek tekinti Magyarországot? Ugyan már!

Vedd észre, hogy az oroszok jelenleg is csak a tranzitjáratokat tervezik kitiltani, vagyis azokat, amelyek csak átrepülnek Oroszország felett (overflights). Ha egy járat célpontja Oroszország, akkor azt nem tiltják ki. Ezzel nem lehetetlenítik el egyetlen célállomás elérését sem.

Ha ezzel szemben az EU egységesen kitiltja az orosz gépeket, akkor azok a célállomásukon sem szállhatnak le - ez minőségileg sokkal durvább tiltás az oroszokénál.

Ha az egyes országok egyedileg tiltják meg az orosz gépek átrepülését, akkor is az történik, hogy sok EU-országba nem juthat el orosz gép, vagyis sok célállomás elérését lehetetlenné teszik. Tehát még ez is sokkal durvább tiltás az oroszokénál, messze nem szimmetrikus az orosz lépéssel.

biobender 2014.09.09. 19:57:43

@maxval a bircaman: hat talan nem kellett volna lerohanni ukrajnat? de persze az orosz emberek minden aggressziot lelkesen tamogatnak, mar csak ilyenek.

biobender 2014.09.09. 19:59:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hat akkor majd letilthatjak az orosz celallomasokat. meg aznap osszeomlik az eu.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.10. 07:15:52

@biobender:

Senki sem rohnta le Ukrajnát, ez fasiszta propaganda csak.
süti beállítások módosítása